Joensuun Kiekko-Pojat terävöittää brändiään

Joensuun Kiekko-Pojat terävöittää brändiään

11.06.2025

Peliasut kaudella 2025–26 julkaistu

Joensuun Kiekko-Pojat etenevät systemaattisesti kohti valmiutta, jossa seuran organisaatio pystyy luomaan puitteet, jotka mahdollistavat pelaamisen uudistettavalla liigatasolla, mikä sitten rakenne tuleekaan olemaan. 

Seuran hallituksella on ollut vuodesta 2023 lähtien pitkä lista strategisista asioita, jotka tulee saattaa vastamaan liigatason vaatimuksia. Useiden asioiden kanssa on päästy jo hyvin pitkälle tai aina maaliin saakka. Tällaisia ovat mm harjoittelu- ja peliolosuhteet.

Tänään seura on julkistanut brändipäivityksen, joka liittyy oleellisesti markkinoinnin ja talouden tehostamiseen. Brändipäivityksen liittyy myös lukuisia uusia toimia ja toimintoja, joiden avulla JoKP näkyvyys Pohjois-Karjalan johtavana urheilubrändinä tulee kasvamaan huomattavasti.

Brändipäivityksen näkyvin osuus on edustusjoukkueen tulevan kauden peliasut, joissa on otettu perinteisen kilpilogon rinnalle mukaan vahvat joensuulaiset elementit, eli kaupungin vaakunassa esiintyvät vallikoro ja aaltokoro. Näistä aaltokoro viittaa kaupungin sijaintiin Pielisjoen varrella ja vallikoro taas kuvastaa asemaamme tiukasti itärajan tuntumassa. Värimaailma jatkaa totutuissa Karjalan väreissä.

Näissä uusissa peliasuissa on pyritty pitämään seuran ja Joensuun tunnukset sekä identiteetti mahdollisimman vahvoina elementteinä. Tämä näkyy mm siinä, kuinka asujen mainonta on saatu neuvoteltua mahdollisimman hyvin seuran värimaailmaan sopivaksi ja siten erittäin tyylikkääksi. Samoin pelihousujen ja sukkien design on muutettu 3-värisiksi vanhojen 1-väristen sijaan uusien elementtien avulla. Tämä muutos tuo asuihin aivan uudenlaista näyttävyyttä.


Figure 1: Tulevan kauden JoKP kotiasu

Kiekko-Poikien kumppanit pystyvät nyt myös hyödyntämään päivitettyä brändiä entistä tehokkaammin ja heille tulee kaikille oikeus brändielementtien käyttöön omassa markkinoinnissaan seuran uuden brand guiden mukaisesti.


Figure 2: Syyskaudeksi markkinoille tuleva JoKP olut uudessa brändiasussaan

Fanituotevalikoima tulee kasvamaan myös huomattavasti osana menossa olevaa prosessia ja seuran tavoitteena on tuoda brändituotteet laajasti saataville sekä nostaa valikoima vastaamaan liigatason vaatimuksia.

Ensimmäiset uudet tuotteet tulevat seuran verkkokauppaan jo tulevien viikkojen aikana ja valikoima rakentuu tästä eteenpäin kuukausittaisien uutuuksien avulla. Tuotteissa on panostettu laatuun, joka näkyy mm brodeerauksien käytössä painatuksien sijaan suuressa osassa tuotteita.

Valikoiman kaksi päälinjaa ovat ns pelipäivän tuotteet, joissa logot jne isolla ja näyttävästi sekä ns “arkilinja”, jonka tuotteita JoKP kannattajat voivat käyttää töissä, koulussa jne. Tässä arkilinjassa on hillitympi värien ja logojen käyttö.


Figure 3: Suuret jenkkityyliset huopaviirit tekevät comebacking uudella designilla

Joensuun Kiekko-Pojat Oy on tarjonnut uuden brändin myös junioriorganisaation käytettäviksi täysin veloituksetta. Juniorit voivat siirtyä siihen koska tahansa halutessaan, esimerkiksi kun seuraavan kerran uusivat peliasujaan jne.

Lisätietoja:
Jaakko Lipponen
GM
044-32 11 073
[email protected]

Jukka Ropponen
Puheenjohtaja
0400-423 910
[email protected]

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä paremman selauskokemuksen tarjoamiseksi
Käytämme evästeitä analysoidaksemme sivuston suorituskykyä ja tarjotaksemme sosiaalisen median ominaisuuksia sekä räätälöidäksemme sisältöä ja mainoksia. Mikä teet muutoksia valintoihin, päivitä sivu uudelleen asetusten tallentamisen jälkeen.
Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä paremman selauskokemuksen tarjoamiseksi
Käytämme evästeitä analysoidaksemme sivuston suorituskykyä ja tarjotaksemme sosiaalisen median ominaisuuksia sekä räätälöidäksemme sisältöä ja mainoksia. Mikä teet muutoksia valintoihin, päivitä sivu uudelleen asetusten tallentamisen jälkeen.
Evästeasetuksesi on tallennettu